Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 21/09/2017
14:30 - 18:00

Locatie
Salons de Romree

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Reservaties

Bookings are closed for this event.

In de eerste helft van dit jaar hebben onze keynote sprekers (o.a. Prof. Dr. Steve Muylle, Luc De Brabandere en Pascale Hall) elk in hun verhaal duidelijk gemaakt dat succesvolle business strategieën, het creëren van consumer experiences, de inzet van big data, enz. enkel zin hebben als we uitgaan van de eindconsument of -klant. Daarnaast moet elk bedrijf ook een digitale organisatie worden, maar dit vereist veel meer dan enkel het inzetten van de juiste digitale technologieën.

Het veronderstelt zowel verandering als transformatie van de architectuur van een organisatie. Zo zullen bepaalde bedrijven hun huidige business model moeten aanpassen of zelfs een nieuw model moeten introduceren. Hierbij zullen bedrijven verandering (rationele element) en transformatie (relationeel element) moeten combineren. Een duidelijke visie, sterk leiderschap en een betrokken bedrijfscultuur zijn daarbij de bakens voor succes.

Wat zijn de business model-challenges voor bedrijven en Sales Managers/Directors vandaag?

  • Welke zijn de belangrijkste digitale challenges voor mijn bedrijf?
  • Hoe maak ik van een analoge organisatie een echte digitale organisatie?
  • En hoe stuur ik de impact van een digitale organisatie op mijn sales activiteiten & initiatieven?

In zijn presentatie zal Peter Rosseel een aantal uit-het-leven gegrepen voorbeelden geven van (nieuwe) businessmodellen, de voorwaarden voor de succesvolle keuze en implementatie ervan bespreken, en suggesties doen om het debat rond businessmodellen in de eigen organisatie te initiëren. Tenslotte, AT&T had Skype kunnen lanceren, VISA had Paypal kunnen creëren, CNN kon Twitter gebouwd hebben, GM of Hertz hadden Uber kunnen lanceren, en Marriott had Airbnb kunnen uitvinden. Waarom hebben zij dit niet gedaan? En anderen wel? Hierop gaat Peter ons een antwoord geven en tips voor onze organisaties.

Daarna kan u tijdens de Q&A – vanuit uw eigen ervaring en behoeften – de discussie aangaan met de spreker en met andere SMA-leden, om te kijken waar de kansen liggen voor de toekomst. Het belooft een inspirerende namiddag te worden.

Laat deze unieke kans dus niet liggen en schrijf u vandaag nog in!

VOORDRACHT IN HET NEDERLANDS
foto_Peter_Rosseel
Foto : Peter Rosseel, Visiting Professor KULeuven & Director MCR