Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 19/04/2018
14:30 - 18:00

Locatie
Salons de Romree

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Reservaties

Bookings are closed for this event.

Voor SMA-leden is de deelname inbegrepen in het lidgeld
Niet-leden: 195 euro

 

Wat zijn de laatste trends in het wereldwijde retail landschap? Kan je de sales afdeling best lokaal, regionaal of globaal organiseren? Hoe zorg je voor een optimale combinatie van offline en online?

Deze 3 open vragen hebben waarschijnlijk 100% van uw aandacht gegrepen. Inderdaad, er zijn anno 2018 heel wat prangende vragen als we het hebben over het veranderende retail landschap.  De retail consolideert immers in een versneld tempo. We krijgen allen dus minder, maar grotere klanten. Tegelijkertijd duiken echter nieuwe spelers op in alle markten, zowel off- als online. Bovendien schieten de e-commercebedrijven als paddestoelen uit de grond en zij schudden de bestaande retailers rankings flink door elkaar. En ‘last but nog least’ zijn er ook steeds meer fabrikanten, die zelf retail-activiteiten gaan ontplooien. Met industry 4.0 en alle technologische (r)evoluties ligt er immers heel veel binnen ieders handbereik.

Tijdens zijn presentatie zal Thomas Kerremans ons meer vertellen over de verschillende uitdagingen waar we binnen een ‘versplinterd’ retail landschap tegenaan kijken. Maar ook zal hij een tipje van de sluier lichten over hoe bedrijven zoals Henkel met deze challenges omgaan.

 

Naar nieuwe sales structuren voor de toekomst

Een toekomst vol met big data, VR/AR, robots, Internet of Things, enz. en met verschuivende machtsverhoudingen (de macht van de retailer, de macht van de consument, …) vraagt om het ‘overdenken’ van onze salesorganisaties en -processen. Ook in dit verband zal Thomas ons een aantal ideeën aanreiken.

Thomas Kerremans (18 jaar ervaring bij Henkel in België, Nederland en Duitsland) is momenteel actief als Senior Manager Global Sales voor Henkel (Cosmetics) in Düsseldorf. Hij deelt met jullie zijn ervaring en visie vanuit zowel een lokaal als een globaal standpunt.

 

Het belooft dus wederom een inspirerende namiddag te worden. Laat deze unieke kans niet liggen en schrijf u vandaag nog in!

Voertaal : Nederlands

 


Foto : Thomas Kerremans
Global Sales Henkel – Düsseldorf
www.henkel.com