Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 15/02/2018
14:30 - 17:30

Locatie
Salons de Romree

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Reservaties

Bookings are closed for this event.

Voor SMA-leden is de deelname inbegrepen in het lidgeld
Niet-leden: 195 euro

Uit recent Brits onderzoek blijkt dat shoppers zwaar teleurgesteld zijn in het inlevingsvermogen van retailers. Maar liefst 72% van de ruim 1200 ondervraagde Britten vindt dan ook dat retailers meer moeten doen om de winkelervaring van de klant te verbeteren. Ander Europees onderzoek toont aan dat ook consumenten merken steeds meer als ‘inwisselbaar’ zien.

Blijkbaar schort er toch wel iets met hoe retailers en fabrikanten hun klanten bedienen. De vraag is hoe men meer ‘consumer & shopper centric’ kan werken om de klant een ultieme ervaring te bezorgen. Hoe kunnen marktonderzoek en dus consumenteninzichten ons hierbij helpen? En wat zijn de voornaamste learnings of “do’s & don’ts”?

 

Naar succesvolle sales- en activatie campagnes en een beter ROI

Tijdens zijn presentatie zal Wim Hamaekers ons kort meer vertellen over welke onderzoeksmethoden er vandaag gebruikt worden om de consument en shopper te leren begrijpen.  Daarnaast zal hij ons – vanuit zijn brede ervaring en middels enkele cases – inzichten verschaffen in hoe marketeers en sales professionals hun marketing en salesactivatie campagnes beter kunnen afstemmen op de klant.

Met een retaillandschap dat steeds meer ‘phygital’ wordt, een consument die steeds kritischer is en een fabrikant, die continu op zoek is naar vernieuwing en indien mogelijk succesvolle disruptie, worden ‘consumer & shopper insights’ steeds belangrijker. Hoe kunnen we in de nieuwe business modellen van vandaag meer waarde en meer experience verschaffen aan de klant?  De presentatie van Wim vertrekt vanuit de onbewust handelende shopper die de basis vormt van elke succesvolle instore communicatie of activatie campagne.  Vanuit deze shopper georiënteerde visie is de dialoog met de retailer voor implementatie bovendien een stuk overtuigender en makkelijker.

Het belooft wederom een inspirerende namiddag te worden. Laat deze unieke kans niet liggen en schrijf u vandaag nog in!

 

VOERTAAL : NEDERLANDS

 

foto_Wim_Hamaekers
Foto : Wim Hamaekers
haystack
Website : Haystack