Field marketeers vormen een tussenschakel tussen retailers en fabrikanten. Zo opvallend en creatief mogelijk moeten ze de producten doen opvallen. Digitale kanalen winnen aan belang, maar de (e)-coupon blijft de favoriet van de Belgen.

“Merken leggen zich steeds meer nadruk op customer experience” zegt Didier Navette van HighCo. “Een coupon, wedstrijd, recept … verlengt het proces van de promotie tot buiten het winkelpunt. Retailers opereren in hun eigen omgeving en gaan volledig multi- en omnichanel : de beste visibiliteit aan het schap, digitale totems, folders, de website, de puntenkaart en/of een e-coupon”.

Field & Concept vindt winkelpromoties noodzakelijk om impulsaankopen te genereren. “Ondanks de grote online activiteit van consumenten, nemen ze nog vaak de beslissing op de winkelvloer. Door promoties creëren we experience. Maar we focussen op originele campagnes rond ‘brand activation’ en ‘awareness’.  We brengen merken graag onder de aandacht via tastings die zorgen voor merkbeleving en uiteindelijk resulteren in aankoop”, aldus Tine Dirckx.

KreaSales CPM gaat voor een specifieke aanpak. Aurélien Janssens: “Wij leggen wij ons toe op de outsourcing en het management van ‘field sales’ en merchandising in de F1-, F2- en F3-kanalen van de retail. Onze klanten zijn grote FMCG-spelers die promo-, shelving-plannen en assortimentplannen onderhandelen met de aankopers van de verschillende retailcentrales. Onze Field Force Teams gaan deze plannen vervolgens verkopen, beïnvloeden en uitvoeren in elke supermarktwinkel in België en Luxemburg”.

Artikel uit:
Nieuwsbrief voor de food retailers & FMCG leveranciers met ambitie,
NR. 40 – 15 NOVEMBER 2016
www.highco-data.be

highco