HighCo Shelf Service, marktleider op het gebied van retailmarketing, lanceert een innovatieve digitale communicatietool, die voortaan in alle Carrefours van ons land (behalve franchisewinkels) zal worden ingezet.  Dit najaar worden 45 Carrefour Hypermarkten en 39 Carrefour Markets uitgerust met digitale kiosken. Dat zijn interactieve terminals die reclameboodschappen en promoties tonen en waar klanten ook kortingsbonnen kunnen afdrukken.

De digitale kiosken (of interactieve terminals) bevinden zich vlakbij de ingang van de winkels en springen meteen in het oog. Elke kiosk bestaat uit twee onderdelen en staat op een strategische positie met als doel de aandacht van de volledige bezoekersstroom te trekken.

Digitaal reclamescherm

Bovenaan staat een groot 55-inch hd-scherm dat reclameboodschappen en promoties weergeeft. Die zullen volgens HighCo, het bedrijf achter de kiosken, gegarandeerd een impact zullen hebben. “Het is namelijk zo dat 76% van alle aankoopbeslissingen in de winkel zelf worden genomen. Dit scherm biedt alle merken een kwalitatief reclamekanaal, net voor de klant tussen de rekken stapt,” klinkt het.

 

Kortingsbonnen

Onderaan de kiosk vind je de interactieve terminal, die bestaat uit een 32-inch touchscreen dat de klanten een reeks nieuwe diensten met toegevoegde waarde biedt. Zo kan men er (gepersonaliseerde) kortingsbonnen of getrouwheidscheques afdrukken (bij Carrefour hebt u recht op een bonuscheque van 5 euro als u 500 punten verzamelt), het winkelplan raadplegen om een bepaalde productcategorie terug te vinden, een feedbackformulier invullen om opmerkingen of suggesties meteen door te geven aan de winkelmanager en nog veel meer.

Dankzij de optimale ergonomie van het interactieve scherm duurt het voor elke koopjesjager niet langer dan 1 of 2 minuten om zijn of haar getrouwheidscheque te innen of kortingsbonnen af te drukken.

 

HighCo

“De digitale kiosk is een uiterst intuïtief hulpmiddel, dat door iedereen kan worden gebruikt. Hij heeft niet enkel een mooi design en is gemaakt met kwaliteitsmaterialen, maar heeft vooral als doel het leven van de klant makkelijker te maken door hem of haar zelf toegang te verlenen tot een aantal diensten en voordelen voordat hij of zij de winkel binnenstapt,” verklaart Sébastien Lemmens, Business Development Manager bij HighCo Shelf Service.

“Wij zijn bijzonder verheugd dat Carrefour ons heeft uitgekozen als partner om dit systeem op nationaal niveau in te zetten. Op die manier positioneert Carrefour zich als voorloper op het gebied van interactiviteit met de klant in het verkooppunt en tonen zij aan dat digitale communicatie nieuwe diensten kan genereren en tegelijk zowel de klanten als het personeel een hoop tijd kan besparen”, zegt Lemmens.

 

129 kiosken

Deze innovatieve digitale communicatieoplossing zal op termijn alle geïntegreerde Carrefour-winkels van het land (niet in de franchisewinkels dus) worden ingezet. Dit najaar worden de 45 Hypermarkten en 39 Carrefour Markets van de grootwarenhuisketen uitgerust met 129 digitale kiosken (2 per Hyper en 1 per Market).

Auteur: Joram De Bock

highco_carrefour