25 januari – Salons de Romree

“AI in Sales: welke zijn de kansen én de challenges?”

Ben je SMA lid? Klik hier om in te loggen en boek daarna je deelname. SMA lid maar nog geen inloggegevens? Duid hier aan welk lidmaatschap je hebt en volg daarna de instructies.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in je winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Tickets zijn niet meer beschikbaar

SEMINARIE
“AI in Sales: welke zijn de kansen én de challenges?”

TIJD/LOCATIE

14:30
Fysieke meeting bij Salons de Romree in Grimbergen volgens de heersende Covid maatregelen: afstand bewaren, mondmasker verplicht, Covid Safe Ticket, zittend event.

SPREKER(S)

Geertrui Mieke De Ketelaere

ALGEMENE INFO

Wie denkt dat artificiële intelligentie (AI) een ver-van-zijn-bedshow is, heeft het mis. AI komt niet enkel aan bod in futuristische sciencefictionfilms of op hippe technologiebeurzen. AI is vandaag overal, ook in ons leven. De gepersonaliseerde reclamefolder van de supermarkt met aanbiedingen ‘speciaal voor jou’? AI… De boeksuggesties op AMAZON? AI…

Het valt niet te ontkennen. Artificiële Intelligentie dringt met een duizelingwekkende vaart onze realiteit binnen. Ze duikt op in ons dagelijks leven, in verschillende sectoren en bedrijfsprocessen, … Deze ontwikkeling roept veel vragen op. Wat kan AI allemaal? Wat nog niet? En in hoeverre is AI een meerwaarde voor onze manier van leven en werken?

Meer efficiënte Marketing & Sales

Volgens de recente Global AI-survey (2021) van McKinsey  geeft 40% van de Marketing & Sales afdelingen, die een AI platform of app gebruiken, aan dat zij gemiddeld 6% of meer aan extra inkomstenstromen genereren. AI kan volgens Forbes inderdaad veel marketing- en sales-initiatieven helpen optimaliseren. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Nauwkeuriger omschrijven en bereiken van de buyer persona (doelgroep)
  • Optimalisatie van de prijsstrategie
  • Betere prognose van de toekomstige omzet
  • Efficiënter inzetten van cross- en up-selling
  • Lagere kosten door optimalisatie van heel het waardeproces

Van klassieke sales naar ‘data driven’ sales…

Geoptimaliseerde salesprocessen ondersteund door AI en machine learning vormen geen verre toekomst; in sommige sectoren worden ze vandaag reeds gebruikt. Door de inzet van effectieve algoritmes en uitgebreide data analytics zullen intelligente en geïntegreerde - door AI ondersteunde - salesoplossingen erin slagen om steeds beter een superlatieve customer experience neer te zetten. In haar verhaal zal Mieke ons meenemen naar de toekomst, waarin AI cruciaal zal zijn.

Kansen en valkuilen van AI in Sales

“AI is here to stay.” Dat mag duidelijk zijn, maar zijn er ook risico’s verbonden aan Artificiële Intelligentie? Mieke neemt ons mee voorbij de hype, zodat wij ons allen – als sales professionals – een beter beeld kunnen vormen over AI en de toekomstige rol ervan in Sales. Het belooft een boeiende en unieke presentatie te worden. Laat deze unieke kans niet liggen en schrijf je vandaag nog in!

EXTRA: de eerste 40 inschrijvingen worden bovendien beloond met het boek (gratis) “Mens versus Machine – Artificiële Intelligentie ontrafeld” van Geertrui Mieke De Ketelaere.


OPGELET: deze SMA bijeenkomst vindt dus plaats op een dinsdag


Voertaal: Nederlands


Kort CV 

Geertrui Mieke De Ketelaere

Mieke heeft meer dan 25 jaar ervaring in Management en Business Development in strategische en innovatieve business solutions. Haar expertise ligt vooral in het definiëren van de rol van data & analytics in businessprocessen en waardecreatie. De volgende strategische domeinen komen hierbij aan bod: Digitale Transformatie, Big Data, AI, IoT, Business Analytics, Performance Management & Customer Experience.

Vorig jaar heeft zij een boek uitgebracht rond AI: “Mens versus Machine”. Daarnaast is zij keynote speaker en sinds december 2021 verbonden aan de Vlerick Business School als Adjunct Professor Sustainable, Ethical & Trustworthy AI.