SEMINARIE, WEBINAR
Engage your customer with Customer-Centric Selling. How to implement it successfully?
TIJD/LOCATIE
15:00 - 16:30
online
SPREKER(S)
Arnaud Dierickx
ALGEMENE INFO
Voor marketing staat de consument centraal, maar voor sales staat de klant/koper vaak nog veel centraler. Immers, de klant maakt een ‘klant-reis’ (customer journey) en hierin spelen sales professionals een heel belangrijke rol, van pre-sales tot de eigenlijke verkoop alsook de post-sales of aftersales-services. Customer-centricity in sales wordt dus steeds prominenter.
Wat betekent customer-centric selling?
In zijn presentatie zal Arnaud ons wegwijs maken in de wereld van Customer Centric Thinking. En hoe Sales een rol kan en moet spelen in klantgerichte organisaties. Vaak heeft Sales veel en regelmatig contact met de kopers/klanten. En dit gedurende heel de customer journey. Hoe kan dit contact en deze relatie leiden tot meer tevreden klanten, tot nieuwe inzichten (bijvoorbeeld voor innovaties), tot extra verkopen (upselling, cross-selling), enz.? In het verleden werd Sales vaak gezien als een ‘Push’ kanaal, waar marketing vooral voor de ‘Pull’ moest zorgen. Echter, ook Sales kan een niet te onderschatten bron zijn voor het verwerven van inzichten, het aftoetsen van concepten, enz. Belangrijk bij dit alles is om ‘resonantie’ op te bouwen met je klanten.
Klantgerichtheid beïnvloedt Sales en omgekeerd…
Een optimale klantgerichtheid en service leiden tot hogere verkopen. Klantgerichtheid mag echter geen holle belofte zijn of een filosofie die men aanhangt. Het moet in het volledige DNA van de verkooporganisatie zitten. In dit verband zijn natuurlijk de volgende elementen cruciaal: empathie voor de klant, bedrijfsondersteuning van alle salesprocessen (dus inclusief backoffice, aftersales, …), empowerment van klanten en het creëren van een heuse klant experience. In het ideale geval worden jouw klanten jouw ‘externe marketingorganisatie’.
Volgende punten komen aan bod in de presentatie :
- Schetsen van customer-centric selling
- Centrale rol van sales in een klantgerichte en innovatieve organisatie
- Wat zijn eventuele moeilijkheden, barrières?
- Hoe meet en evalueer je klantgerichtheid
- Key take-aways
- Q&A
Laat deze unieke kans niet liggen en schrijf u vandaag nog in ! Het belooft een boeiende en interactieve presentatie te worden.
Voertaal: Nederlands