22 april – Online

Ben je SMA lid? Klik hier om in te loggen en boek daarna je deelname. SMA lid maar nog geen inloggegevens? Duid hier aan welk lidmaatschap je hebt en volg daarna de instructies.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in je winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Deelnemen als niet-SMA lid
95,00 excl. BTW
Onbeperkt

SEMINARIE, WEBINAR
Engage your customer with Customer-Centric Selling. How to implement it successfully?

TIJD/LOCATIE

15:00 - 16:30
online

SPREKER(S)

Arnaud Dierickx

ALGEMENE INFO

 

Voor marketing staat de consument centraal, maar voor sales staat de klant/koper vaak nog veel centraler. Immers, de klant maakt een ‘klant-reis’ (customer journey) en hierin spelen sales professionals een heel belangrijke rol, van pre-sales tot de eigenlijke verkoop alsook de post-sales of aftersales-services.  Customer-centricity in sales wordt dus steeds prominenter.

 

Wat betekent customer-centric selling?

In zijn presentatie zal Arnaud ons wegwijs maken in de wereld van Customer Centric Thinking. En hoe Sales een rol kan en moet spelen in klantgerichte organisaties. Vaak heeft Sales veel en regelmatig contact met de kopers/klanten. En dit gedurende heel de customer journey. Hoe kan dit contact en deze relatie leiden tot meer tevreden klanten, tot nieuwe inzichten (bijvoorbeeld voor innovaties), tot extra verkopen (upselling, cross-selling), enz.?  In het verleden werd Sales vaak gezien als een ‘Push’ kanaal, waar marketing vooral voor de ‘Pull’ moest zorgen. Echter, ook Sales kan een niet te onderschatten bron zijn voor het verwerven van inzichten, het aftoetsen van concepten, enz. Belangrijk bij dit alles is om ‘resonantie’ op te bouwen met je klanten.

Klantgerichtheid beïnvloedt Sales en omgekeerd…

Een optimale klantgerichtheid en service leiden tot hogere verkopen. Klantgerichtheid mag echter geen holle belofte zijn of een filosofie die men aanhangt. Het moet in het volledige DNA van de verkooporganisatie zitten. In dit verband zijn natuurlijk de volgende elementen cruciaal: empathie voor de klant, bedrijfsondersteuning van alle salesprocessen (dus inclusief backoffice, aftersales, …), empowerment van klanten en het creëren van een heuse klant experience. In het ideale geval worden jouw klanten jouw ‘externe marketingorganisatie’.

Volgende punten komen aan bod in de presentatie :

  • Schetsen van customer-centric selling
  • Centrale rol van sales in een klantgerichte en innovatieve organisatie
  • Wat zijn eventuele moeilijkheden, barrières?
  • Hoe meet en evalueer je klantgerichtheid
  • Key take-aways
  • Q&A

 

Laat deze unieke kans niet liggen en schrijf u vandaag nog in  ! Het belooft een boeiende en interactieve presentatie te worden.


Voertaal: Nederlands


Kort CV
Arnaud Dierickx :
Arnaud zijn passie ligt in het bouwen van ‘user-centric’ organisaties. Met zijn studies en een moeder aan het hoofd van U-Sentric leek hij voorbestemd om deze richting uit te gaan. Zijn studies aan de KULeuven waren gefocused op Strategie, Innovatie en Ondernemerschap. Daarna haalde hij nog een Master bij Solvay en een Masters’ Degree Design Strategy aan de IIT Institute of Design in de VS.
Alvorens echt in het bedrijf U-Sentric te stappen was hij werkzaam bij ALTEN en BNP Paribas Fortis. Zeker bij deze laatste leerde hij de challenges binnen Sales kennen. Op dit ogenblik is Arnaud Business Development Design Strategist en onderhoudt hij contacten met diverse nationale en internationale klanten.