SALES TRAINING
De essentiële bouwstenen van Customer Centric selling – CANCELLED
TIJD/LOCATIE
13.30 - 17.00 uur
Meetdistrict Diegem - Culliganlaan 5, 1831 Diegem
Gratis parking deelnemers: BPARK DIEGEM - Culliganlaan 1, 1831 Diegem
SPREKER(S)
Arnaud Dierickx - Sr. Customer Centricity Consultant - U-Sentric
Over de spreker
Arnaud is een senior management consultant die organisaties en leiders helpt hun klanten centraal te stellen. Hij helpt bedrijven strategisch en operationeel na te denken over hoe ze hun klanten bij hun dagelijkse activiteiten kunnen betrekken. Op basis van tastbaar inzicht wil U-sentric oplossingen verbeteren, overtuigende ervaringen creëren, processen verfijnen, strategieën bepalen en meer gebruikersgerichte organisaties opbouwen.
In de loop der jaren heeft hij gewerkt met organisaties in sectoren variërend van lokale en internationale instellingen, gezondheidszorg, engineering, farmaceutica, chemie tot de vleesindustrie.
Arnaud behaalde een Master in Strategie, Innovatie en Ondernemerschap aan de KULeuven. Daarna behaalde hij een geavanceerde Master aan Solvay en een Master in Strategy Design aan het Institute of Design in de VS.
ALGEMENE INFO
Taal
Nederlands
Er zullen (Engelstalig) slides ter beschikking gesteld worden aan de deelnemers.
Doelstellingen
- Begrijpen van de rol van Customer Centricity binnen de groeistrategie van een onderneming.
- Inzichten verkrijgen in hoe CC ingebed kan worden in de salesorganisatie.
- Leren van enkele succesvolle CC-cases.
- Inzichten verwerven in het verwachte profiel van salesmensen in de toekomst.
- Tools aangereikt krijgen om te starten met CC of om dit tot een hoger niveau te tillen binnen jouw verkooporganisatie.
Programma
Hoe kan Customer Centric Selling de salesmensen van morgen succesvoller maken?
Tijdens deze interactieve sessie zal u van een specialist vernemen wat Customer Centricity binnen Sales kan betekenen voor uw bedrijf en binnen uw functie. Met de toenemende digitalisering en mede als gevolg van COVID zijn tal van sales activiteiten aan het verschuiven. Vraag is wat dit allemaal kan betekenen voor uw salesorganisatie of -team. Volgende elementen komen tijdens de opleiding aan bod:
- Intro Customer Centricity (CC)
- Waar werkt het en waar niet?
- Succes cases van CC in sales & ROI
- Hoe meet je Customer Centricity
- Integratie met de klant
- Sales (team) assessment rond CC
- Nieuwe rollen & ‘skills needed’ voor Sales in de toekomst:
- Captatie van info en behoeften
- Incubator van ideeën
- Service provider
- Eventuele matchmaker
- …
- Voorbeeld van succesformules
- Hoe starten met CC in je organisatie en het verankeren ervan in de sales structuur