SEMINARIE, WEBINAR
From e-commerce to streaming commerce : boost the shopping experience ! (Nederlands)
TIJD/LOCATIE
15:00 - 16:30
online
SPREKER(S)
Tino Dekkers & Yannick Debièvre /
ALGEMENE INFO
Live Shopping is een van de recentste E-commerce trends, die technologie en sociale media combineert met het familiale, haast nostalgische concept van ‘thuis kopen’. Deze trend is in China al een hele tijd heel succesvol en consumenten kopen via hun smartphone of via een app als Instagram, waarbij influencers, experts of beroemdheden je aankoopkeuzes bijstaan. Zeker door COVID-19 is E-commerce booming en Live Shopping kan hier een centrale rol in gaan spelen.
Is Live Shopping de toekomst van E-commerce?
Volgens Coresight (een Amerikaans onderzoeksbureau) genereerde Live Shopping een wereldwijde omzet van 60 miljard $ in 2019. China is veruit de grootste Social Commerce markt, maar de rest van de wereld is duidelijk aan een inhaalslag bezig. In een wereld die op veel plaatsen in lockdown is, is Live Shopping een ervaring die erg gelijkt op ‘in-person shopping’. Consumenten kunnen in real-time producten zien en uitproberen, ze kunnen feedback krijgen en commentaren plaatsen. Dit alles zorgt dus tegelijkertijd voor nieuwe ‘insights’ voor de bedrijven en merken in kwestie. Vaak is er ook een menselijk element, zoals een bekende influencer of een glamoureuze versie van de favoriete verkoopster van de klant/koper.
Naar shopping entertainment…
Hoe kan u via live Shopping experiences en touchpoints uw klantentrouw en verkopen verhogen? Wij nodigen jullie uit om samen met onze sprekers de dynamiek en toegevoegde waarde van Live Shopping te ontdekken. Met alle nieuwe technologieën zijn er vandaag steeds meer mogelijkheden om uw klanten op een interactieve manier te benaderen, waarbij deze laatsten zelfs live hun aankopen kunnen doen zonder dat ze naar een of andere webshop moeten gaan. Een online platform of app kan bijvoorbeeld reeds dienen voor deze ‘sales ervaring’. Van E-commerce evolueren we steeds meer naar ‘Streaming Commerce’. Het komt er dan op aan de favoriete platforms en apps van je klanten te kennen.
Volgende punten komen aan bod in de presentatie
- Introduction: Let’s spend some time together. Wat zijn de sleutelindicatoren voor trouw?
- Live Shopping & Video Commerce - What is it?
- Case Mediamarkt
- Case Mayerline
- Live Shopping Take-aways
- Q&A
Laat deze unieke kans niet liggen en schrijf u vandaag nog in (SMA leden met gebruikersnaam & paswoord*) ! Het belooft een boeiende en interactieve presentatie te worden.
*Gebruikersnaam en/of paswoord vergeten ? Mail ons zodat we u hiervan kunnen informeren in afwachting dat de bug op de website weggewerkt wordt.
Voertaal: Nederlands
Kort CV
Tino Dekkers:
Tino studeerde Media en Communicatie in Nederland; en is daarna gestart in internetmarketing. Sinds 2008 werkte hij bij verschillende bureaus en agentschappen vooral rond Digitale Marketing & Social Media. In Januari 2020 start hij als Strategic Director en Partner bij Nine O’Clock Somewhere. Zijn motto is: “Make brand experiences that generate business”