Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 25/04/2019
14:30 - 18:00

Locatie
Salons De Romree

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Reservaties

Bookings are closed for this event.


Voor SMA-leden is de deelname inbegrepen in het lidgeld
Niet-leden: 195 euro

Spreker
Bert Hendrickx
Digital Entrepreneur | GfK | Lecturer UCLL

In zijn presentatie zal Bert Hendrickx ons meer vertellen over de recente evolutie van retail & e-commerce in België en een stuk inzoomen op voor ons relevante markten en categorieën. In 2018 groeide e-commerce voor het eerst minder snel dan de jaren ervoor.  Vraag is of dit mogelijkheden biedt aan ons om hiervan te profiteren om de consument bij te benen? We stellen daarnaast ook vast dat fysieke winkels steeds meer bezig zijn met het versterken van hun ‘shopping experiences’ en daarbij de brug maken met online, zelfs op het winkelpunt. Retail wordt immers steeds meer phygital.

 

Hoe moeten we deze phygital retail vandaag aanpakken om succesvol te zijn in te toekomst?

De consument van vandaag verandert continu; zijn smaken en voorkeuren veranderen constant, bovendien is de consument enorm veeleisend geworden en tevens wispelturig. Hij wil het vandaag en direct! Maar ook weer niet voor alles. Wat betekent dit voor de fysieke winkel? En kunnen we consumenten (nog) trouw maken? Bestaat een loyale consument nog de dag van vandaag?

 

Kunnen online abonnementen de retail store redden?

Steeds meer aanbieders (fabrikanten én retailers) bieden online abonnementen aan om in te spelen op de wensen en behoeften van de consument/shopper. Deze laatste vindt het ook wel fijn om ‘goed ontzorgd’ te worden en hierbij speelt convenience en gemak ook een grote rol. Welke opportuniteiten bieden de online abonnementen (subscriptions)? En wat met de verschillende delivery modellen? Vraag is inderdaad hoe je op een holistische manier de winkelervaring (on- zowel als offline) zo optimaal mogelijk maakt.

 

Op al deze bovenstaande vragen zal Bert een antwoord trachten aan te reiken. De presentatie belooft tevens heel praktisch te zijn met veel voorbeelden en cases. Het ziet er dus naar uit dat we weer een inspirerende leer-ervaring tegemoet gaan.

Laat deze unieke kans dus niet liggen en schrijf u vandaag nog in via bovenstaande inschrijfmodule!

 


Bert  Hendrickx is gepassioneerd door de digitale evolutie en
de opportuniteiten 
die deze digitalisering biedt voor retail,
media en de maatschappij. Als expert digitaal consumentengedrag
richtte hij bij het onderzoeksbureau GfK de Belgische tak
“Digital Market Intelligence” op om retailers en media te helpen
bij het optimaliseren van de omnichannel consumer journey.
Ondertussen werkt hij met zijn eigen start-up aan
de digitalisering van de lokale democratie.
Bert Hendrickx is daarnaast ook verbonden aan de UCLL
als docent omnichannel retail en geeft regelmatig lectures en
workshops over de digitalisering van retail en media.

Voertaal : Nederlands