Kaart onbeschikbaar

Datum/Tijd
Date(s) - 08/10/2018
13:15 - 17:00

Locatie
UBA Belgium : Buro & Design Center, Esplanade 1 box 8, 1020 Brussel

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Reservaties

You need to login or send us an email


Voor SMA-leden zijn 3 deelnames
aan sales opleidingen inbegrepen in het lidgeld
Niet-leden: HIER inschrijven

 

Hoe kan ik mijn omnichannel aanpak optimaliseren?

Tijdens deze sessie zal aan de hand van wetenschappelijk onderzoek geïllustreerd worden op welke manier digitalisering het retail-landschap vandaag de dag verandert.

  • Welke digitale (r)evoluties zijn er?
  • Hoe beïnvloedt de digitalisering aankoopgedrag?
    • Hoe (anders) kopen we?
    • Waar (anders) kopen we?
    • Betekent dit het einde van fysieke winkels?
  • Hoe beïnvloedt de digitalisering retail-strategieën?
    • Welke uitdagingen zijn er?
    • Welke opportuniteiten zijn er?
    • Hoe kan retail een antwoord bieden?

Tijdens de opleiding zal met behulp van voorbeelden en mini-cases academische literatuur geïllustreerd worden, en zal een vertaalslag gemaakt worden hoe uitdagingen van de digitale (r)evolutie vertaald kunnen worden naar opportuniteiten voor managers die actief zijn in een retail omgeving. Zaken zoals omni-channel retail, en experience marketing zullen uitgebreid aan bod komen.

 

Verwachte uitkomsten

  • Beter begrijpen en kaderen van de impact van digitalisering op aankoopgedrag.
  • Inzichten verkrijgen in hoe digitalisering in de retail sector een invloed heeft.
  • Een duidelijker beeld krijgen van mogelijke oplossingen die een antwoord kunnen bieden op de digitale (r)evolutie.

 

Materiaal

Er zullen slides ter beschikking gesteld worden, met academische wetenschapsliteratuur als achtergrondmateriaal.

 

Voor wie ?

Voor Sales Managers, Trade Marketing Managers, Marketing en CatMan Managers, die bezig zijn met het definiëren en implementeren van omnichannel-strategiëen.

 

Niveau

Deze opleiding richt zich naar “beginners” met een elementaire kennis van het behandelde thema.

 

Taal

De workshop wordt gegeven in de taal van de spreker: Nederlands.
De deelnemers kunnen reageren in de taal van hun keuze.

 

Spreker

Els BreugelmansEls Breugelmans
Hoogleraar, KU Leuven

Prof. dr. Els Breugelmans is hoogleraar aan de faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van KU Leuven campus Antwerpen, waar zij verbonden is aan de Onderzoekseenheid Marketing Management. Haar wetenschapsonderzoek is gefocust op het empirisch modeleren van retail vraagstukken, waarbinnen zij o.a. topics bestudeert zoals omni- en multi-channel aankoopgedrag, retailer-producent relaties, en getrouwheidsprogramma’s. Haar onderzoek werd gepubliceerd in academische top-tijdschriften zoals Journal of MarketingJournal of Marketing Research, en Journal of Retailing.Zij is lid van de editorial boards van Journal of Retailingen Journal of Business Research.

 

Adres 

De sessie gaat door bij UBA in Buro & Design Center, Esplanade 1 (6de verdieping), 1020 Brussel
(ligt aan de voet van het Atomium te Brussel, tegenover de Brussels Expo en naast Trade Mart)

De kantoren zijn vlot bereikbaar met de wagen maar hou zeker rekening met de files. Consulteer uw routebeschrijving.
Er is een ruime gratis parking voorzien, aan de achterkant van het gebouw: Parking P3 en P2.
U krijgt een jeton om de parking gratis te verlaten.
Locatie : meer info

Deze opleiding wordt georganiseerd met UBA.