Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 20/06/2019
14:30 - 18:00

Locatie
Salons De Romree

Opslaan van deze datum in mijn agenda

Reservaties

Bookings are closed for this event.


Voor SMA-leden is de deelname inbegrepen in het lidgeld
Niet-leden: 195 euro

Spreker
Herman Toch
Auteur & co-founder FLRISH

Het is uitzonderlijk: financiële zwaargewichten en grote organisaties op de internationale markt die de laatste tijd openlijk pleiten voor meer maatschappelijk engagement. Dat is geen toeval : het is een reflectie van een systeemkanteling die op til is in de financiële wereld en in het zakelijke leven. Op de X-mas lunch van SMA afgelopen jaar hadden we een TEDx-talk van Herman Toch die al even stilstond bij deze kentering.  Op 20 juni is hij onze keynote rond het thema ‘hoe purpose en value een effect kunnen hebben op uw verkopen?’.

 

Purpose komt voor Profit

Volgens de Edelman brand study in 2018 zijn 64% van de wereldwijde consumenten bereid om een merk te kopen of te boycotten omwille van hun positie ten opzichte van politieke en sociale issues. Nog volgens deze studie vertegenwoordigen de ‘belief-driven buyers’ nu de meerderheid. En dit doorheen alle regio’s, leeftijdsgroepen en inkomensniveaus.

Volgens een andere bron (UnLtd) zijn 73% van de consumenten geneigd om merken te kopen die Purpose voor Profit plaatsen. Onder de 35 jaar is dit zelfs 81%. Maatschappelijke bewegingen zoals conscious consumption movement, responsible consumerism movement, no waste movement, enz. … hebben een enorme impact op de verwachtingen van de klant, de merken die men koopt en het kanaal via welk men koopt.

 

Een duale situatie voor retailers en verkopers

Maar gek genoeg kopen we terzelfdertijd massaal on-line bij Amazon, Zalando, Alibaba en Bol.com waarbij we kiezen voor gemak, prijs, personalisatie, de beste experience, enz. Hoe valt dit te rijmen met elkaar? Wat betekent dit voor uw marketing & sales activiteiten? En wat is de impact op uw route-to-customer?

Herman geeft zijn visie op wat er echt aan de hand is. Zijn antwoord : we moeten als bedrijf een ander spel leren spelen: the Positive-sum game. Een bedrijf moet zich positief verbinden met de maatschappij. Het is cruciaal voor zijn korte én lange termijn succes. De publieke opinie eist het, toptalent eist het, de investeerders eisen het. Eén van de troeven om uit te spelen is alvast de transformationele customer experience. U bent alvast getriggerd?

 

Laat deze unieke kans dus niet liggen en schrijf u vandaag nog in via bovenstaande inschrijfmodule!  Het belooft wederom een boeiende presentatie te worden.

 


Kort CV : Herman Toch is gepassioneerd door de transformaties
die onze maatschappij momenteel doormaakt.
Graag heeft hij het daarbij over 3 types:
digital transformation, sustainability transformation
& human values transformation.
Herman Toch bouwde een marketing carrière uit
bij o.a. Sara Lee/Douwe Egberts als VP Global Marketing.
Tussen 2003 en 2009 was hij CEO van het
onderzoeksbureau Synovate/Censydiam.
Daarna richtte hij zich middels tal van initiatieven
tot bedrijven uit uiteenlopende sectoren om hun te
inspireren bij hun marketing- en transformatie-challenges.
Herman schreef ook reeds een aantal
boeken, waaronder ‘Transformeren om te overleven’.
Sinds Januari 2018 is hij gestart met FLRISH,
een strategie- en communicatie-ecosysteem,
dat steunt op 2 pijlers: Purpose & Attention.
Daarnaast geeft hij regelmatig lectures en workshops over
transformatie en purpose.

 


Voertaal : Nederlands