FOODS INTERNATIONAL behoort tot een internationale groep in de wereld van FMCG en Retail. Om hun verdere groei te verzekeren zoeken zij een Junior Key Accountmanager (NEDERLAND) te Antwerpen met doorgroeimogelijkheden.

 

Functieomschrijving

HOOFDDOEL VAN DE FUNCTIE:

  1. Leiderschap behouden of verkrijgen als leverancier van de FOODS INTERNATIONAL merken en producten in de verschillende distributiekanalen in Nederland.
  2. Verkoop objectieven behalen bij de verschillende afnemers dankzij een goede relatie met de FMCG 1 C&C aankopers.
  3. Binnen het afgesproken winst en verlies plan werken op klantniveau.
  4. Actief prospecteren naar nieuwe kanalen en klanten binnen Nederland.
  5. Nieuwe markten ontwikkelen, behalen van de turnover objectieven van de aangewezen klanten.
  6. Gewicht en cijfermatige objectieven behalen.
  7. Promoties verkopen aan de Key Account klanten.

 

PLICHTEN EN VERANTWOORDELIJKHEDEN:

  1. Onderhandelen met de klanten of potentiele klanten door hen advies te geven over het assortiment, de voorwaarden en het schriftelijk bevestigen.
  2. Verkoopplan opbouwen opgesplitst per klant en per product. In samenwerking met het management en de andere afdelingen, de strategie voor België en Nederland uitvoeren in de specifieke merkt segmenten.
  3. Relatie met de klanten onderhouden en hen ondersteuning bieden.
  4. Follow-up maken met de beschikbare marketing hulpmiddelen.
  5. Beheren van de geïnvesteerde middelen per account. Analyseer en Identificeer hoe deze middelen ingezet moeten worden voor een hogere productiviteit.
  6. Follow-up van het business plan met de klanten door middel van de reviews.
  7. Follow-up van de verkoopresultaten en deze rapporteren aan de Commercieel directeur BENELUX.
  8. Voorspel en realiseer de doelstellingen voor de belangrijkste klanten per product.
  9. Adviseer de winkelhouders over de schappresentatie van FOODS INTERNATIONAL (andere merken van FOODS INTERNATIONAL kunnen hieraan worden toegevoegd).
  10. Het geven van productpresentaties in de winkels aan de medewerkers en ze hiervoor motiveren.
  11. Geïnformeerd zijn over de concurrentie, hun producten en hun promoties, deze doorgeven aan het management. De follow-up van de evolutie van de markt op regelmatige basis.
  12. Follow-up van de markt per segment om een inschatting te kunnen maken van de marktomvang en de evolutie.
  13. Het organiseren van promoties om een snelle doorverkoop te realiseren.
  14. Stipte communicatie met interne sales en het management.

 

Profiel

  • Hij/Zij moet een minimum ervaring hebben in de FMCG & OOH verkoopsector en is klaar voor nieuwe commerciële uitdagingen.
  • Is zeer communicatief en heeft een goed beoordelingsvermogen in combinatie met sterke commerciële en service gerichte vaardigheden.
  • Teamspeler die mens gericht is.
  • Zeer gemotiveerd en ondernemend iemand die georganiseerd en methodisch te werk gaat. Hij/zij kan ook zelfstandig werken.
  • Kan met krappe deadlines werken en is stressbestendig.
  • Vlot Nederlands, Frans en Engels spreken en schrijven is een pluspunt.
  • IT vaardigheden (Goede kennis van: Word, Excel, Power Point en Outlook, Navision & Qlik is een pluspunt)
  • Universitair diploma (of gelijkgesteld door ervaring).
  • Andere belangrijke vaardigheden zijn: Goede time management, sterke organisatorische vaardigheden, overtuigend zijn en een competitieve houding.
  • Geldig rijbewijs.

 

Extra’s:

  • Projectgericht werken
  • Harde werker
  • Communicatieve vaardigheden
  • Open geest
  • Kennis van Nielsen
  • Openstaan om korte zakenreizen te maken binnen EU.

 

Aanbod

Hij/Zij zal actief deelnemen aan de verdere bedrijfsontwikkelingen.
De mogelijkheid krijgen om zichzelf verder te ontwikkelen met eigen talenten en ambities.
Een aangename werkomgeving en een goede werksfeer.
Deelnemen aan het lokale management team en het nemen van beslissingen.
Een correct loon met een aantal voordelen: bedrijfswagen, groepsverzekering, hospitalisatie verzekering,…

 

Interesse ?

Gebruik de aanmeldingslink in Jobat.be om te solliciteren via deze link.

https://foodsinternational.eu/nl